lördag 9 november 2013

En Tidig morgon i Boston!

"Vi landade med flyget i Boston väldigt, väldigt tidigt i morse men jag kände ändå att jag ville se staden. Jag har ändå väldigt mycket barndomsminnen då vi alltid bosatte oss i Boston varje sommar med familjen. Så kl halv 5 i morse tog jag på mig skorna och min jacka och började gå. Jag visste inte riktigt vart jag var på väg men jag bara gick och tog in allt som kom på vägen. Alla hus, luften, färgerna. Jag blev så påverkad av Bostons atmosfär och kände mig så levande att jag fick en kick i mig. Jag behövde göra något så rätt som det var så tog jag av mig alla kläderna och hoppade i vattnet vid hamnen! Sjukt uppfriskande och jag började simma. När jag kommit en bit vände jag mig om och såg jag 2 killar som stod och rotade i mina byxor. "HEEY vad gör du!? Det där är mina grejer!!!" då ställer de sig upp. Tar upp mina skor och mina byxor och allt jag äger och gick iväg. WTF!!?? Vad ska jag göra nu? Jag simmade tillbaka och kom upp på bryggan och såg mig om efter killarna. Jag stod där i Boston, spritt språngande naken som om det vore meningen att jag skulle vara där naken  på gatan i November. Tillslut kommer det fram en gammal tant till mig. Hon visar med sitt finger som för övrigt såg ut att vara 104 år. En gammal tant på 75 men med ett finger på 104! "Come here son!". Jag kollar lite förvirrat om mig. "Come here and jump up on my back", "Come here, Im stronger than I look!". Hon vinkar dit mig med sitt 104 åriga finger och jag gör som hon säger. Jag hoppar upp på hennes rygg! En tant på 75 och ett finger på 104, Och en Naken Macklemore på ryggen! En helt vanlig morgon kl 5 i Boston. Tanten börjar gå samtidigt som hon passar på att mata duvorna. Efter en stund vågar jag fråga "Im sorry, but where are we going?" "Son, you have no clothes,, we're going to the THRIFT SHOOOOP!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar