tisdag 5 november 2013

Harvard och starren

Tjosan i trosan!
Jaa jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Min V-mamma är som sagt bortrest och jag känner mig som mamman i huset. En sak kan jag lova och det är att det kommer dröja länge innan jag skaffar mig egna barn!

Harvard igår iallafall. Handlade typ om Emotions och minnen med trauman och grejer. Väldigt mycket om Flashbuld eller vad det hette. Inte fotografiskt minne men när du varit med om tex en olycka så gör hjärnan som en fotoblixt av hela händelsen och du kommer komma ihåg det minnet betydligt bättre än ett vanligt minne. Alltså som en fotobild i huvudet av händelsen. Däremot kommer du ändå glömt bort eller förvrängt det mesta från det minnet inom ett år och efter det året har du "en annan bild" i huvudet av den händelsen. Men du är ändå bombsäker på att det var precis så det gick till. Efter det året så är bilden rätt lik typ resten av livet, självklart glömmer du ändå lite efter 30 år men du kommer ändå ha "bilden" kvar i huvudet. En så kallad Flashbulb!
Btw.. Även på harvard firar dom att Red Sox vann world series. Det firas genom att alla lektioner kommer blanda in red sox i lektionen haha.

Inte riktigt det jag hade tänkt att skriva från början men aja. Kom precis hem från starren nu. Ligger i min gosiga säng med en himla massa filtar och täcke och kuddar :D
Tagga vakna 6 i morgon!! Wiihoo!! Däremot älskar jag att lämna de 2 äldre till skolan. Där är det riktig drop-off där du kör fram och stannar så kommer någon och öppnar dörrarna för ungarna så de kan hoppa ur bilen. Och jag kan se ut som ett nyvaknat drägg utan att någon ser mig eller att jag behöver hälsa på någon hehe. LatJanne!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar