tisdag 26 november 2013

Grym helg i Chicago!

Halloj!!
Ligger just nu i sängen. klockan är 11.30 och jag har snoooozat! Vilket jag aldrig gör typ. Men det har behövts kan man säga!

Helgen har varit så jävla mycket högre än förväntningarna och jag har haft så sjukt kul i Chicago!!
I torsdags kväll tog vi tåget in till Booston vid 9 tiden. Stack på bio med alla våra fin väskor. Tydligen var det premiären av catching fire och hela bion var proppad med folk och fans fan! Men vi fick oss en biljett och filmen var sjukt bra! Vid 2 på natten var det slut och subwayen hade slutat gå så fick ta taxi till Logan airport. Hittade en bänk dör vi försökte sova i 3 timmar innan det var dags att borda.

Kom till Chicago vid 10 på mörra. Tog oss in till City och började med schopping haha. Mina stålar tog fan slut fort som blixten! Men jag är nöjd! Efter att ha gått runt i stan heeeela dagen stack vi till våran första "couchsurfer". De bodde mitt inne i stan i ett höghus. En lärare på typ 35 eller nåt och hennes kille som egentligen skulle vart där men som fastnade i Michigan med jobb. Hon bjöd iallafall på bärs och vin innan vi stack ut och käka och där vi drack ännu mer. Under hela helgen har vi aldrig behövt visa ID hehe. Natten spenderades på golvet med sovsäck. Yeeeeeh!!

Lördagen hade hennes kille kommit hem på natten. Så vi alla stack ut och käkade frulle. Turistade lite och åkte upp i Willis Tower. Sjukt ball! På kvällen var det någon parad som vi kollade litegranna på innan vi frös ihjäl och stack tillbaka till lägenheten. Hämtade våra väskor och vandrade sedan iväg till våran andra "couchsurfer". En kille på typ 29 bast. Sjukt trevlig han med. Och hans lägenhet var sjuuuukt fin! Så vi var mer än fan nöjda. Snackade lite med honom och drack lite vin innan vi stack ut och käkade och han stack hem till sin tjej. Drack rätt mycket denna gången till middagen och Jennie blev sjukt full haha. Så jävla rolig. Slutade med att vi kom hem till lägenheten och hon däckade i soffan. Inget golv i denna lägenheten inte. Jag sov i en fet saco-säck eller vad det nu var. Rätt skönt haha.

Söndagen vaknade vi upp och Peter som han heter (rimma hehe) bjöd på frulle. Sjukt gött! Stack ut på stan igen och tog den turistigaste turist tour bussen vi kunde hitta. Åkte runt stan och fick fan se allt! Så nu kan vi allt om stan ;)  Stannade för att käka thai och sen vinka av Jennie som skulle flyga hem. Jag och Carro fortsatte med bussen och hamnade på the Aquarium typ. Kollade lite på hajar och lite fiskar innan vi tog bussen tillbaka till lägenheten. Gick ut och käkade med Peter och han bjuder oss på hela middagen. Sjukt snäll!! Sen hjälpte vi honom att handla middag och laga den till hans jobb. Eller aa.. vi höll sällskap och han fick göra jobbet hehe. Men det var trevligt.

Måndag morgon lagade han frulle åt oss igen innan han stack till jobbet och vi vidare till flygplatsen. Kom tillbaka till Boston vid 4.30 typ. Carro stack till North station och jag vidare till Harvard för att träffa Jake och Maoud innan min class. Var helt galet trött men det fick gå ändå haha. Johanna var sen snäll och körde mig hem.

Var hemma strax innan 12 och var sen tvungen att gå upp 6.30 för att jobba. Vid 8 gick jag och la mig igen. Och nu har jag degat i sängen. Fortfarande trött tho men har en himla massa saker att fixa så måste la gå upp! Kiss också.

HARE FETT!!!

Random bilder från mobilen








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar