fredag 29 november 2013

Thanksgiving!

Ja så kom då dagen. Thanksgiving! MAn har ju sett det så många ggr på tv och liknande men det var rätt ball att få ta del av det. Det kändes lite som julafton faktiskt men det var ändå inte så jävla märkvärdigt.

mormor, morfar och ungarnas farmor och familjen (självklart) och daphnes ena bror med fru och 2 barn kom hit. Dock inte Rufus, Daphnes andra bror, Hade änna hoppats på att han kom, han är go och förvånansvärt lätt att prata med (och han skrattar till mina skämt), så det var synd.
Dagen började med att kl 9 gick man upp till fälten för att ha football turnering. Owen hade frågat innan och ville att jag skulle vara med och spela (eftersom att jag blivit så jävla grym!! ehehe)  men han varnade mig lite med att säga att det är ganska många duktiga killar där uppe som spelar.
(Alla grannarna i området samlas för att spela varje thanksgiving) Iallafall, det slutade med att jag stod och kollade på istället vilket jag är väldigt glad för, de spelade ju i åldersgrupper så jag hade fått spela med alla hunkar och så kommer lille jag där som en rädd liten hare på banan och precis lärt mig vad en spinnrole är för något.. Jag har ju aldrig spelat amerikansk football innan jag kom hit liksom.

Kl 1 var allt folk här och vi började käka. En fet kalkon som jävlarimig var den största jag någonsin sett. Sen en massa annan mat jag inte har den blekaste om vad det var, Gott var det iallafall. Vi hade pumpkinbread också som kan va varit det godaste brödet jag någonsin käkat. Eftermiddagen blev det efterrätt och sen somnade alla gamlingar på soffan. Helt enligt planerna. Glömde säga att jag fick en Bloody Mary till maten också. Var som att dricka tomatsås. (2 av 5 toasters)

Sen gick vi på promenad för att smälta all mat och det var typ hela Thanksgiving.


Under kvällen stack jag och Carro ut till Jennie och nallade lite på hennes svenska godis heheeh... TACK!!


 Ungarna var så söta, jag hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig men så kom jag ner och hade fixat mig och daphne blev typ as förvånad och sa typ "omg you look like a goddess" och ungarna kom fram till mig efter typ och sa typ "Janni (eller som dom säger..) JaAAAnni, du ser verkligen bra ut idag" :D


De berättade så jävla roliga historier om folk som failat med sin Turkey under thanksgiving också. Tydligen händer det som mest bränder under denna dagen. het sjukta antal. Folk försker röka den för att det ska vara goare eller nåt men de flesta failar och råkar explodera den istället eller bränner ner hela sina hus. Någon hade grävt upp ett as stort hål på tomten och sänkt ner sin kalkon för att den skulle rökas. Någon hade Rökt den i garaget, råkat bränna ner hela huset, men kalkonen blev helt perfekt.... Gött jobbat typ! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar