fredag 14 juni 2013

En del har det fint

went to tänkte jag skriva men idag hängde vi iallafall på pinkberry jag och grabbarna. heaven. sen kom daphne hem och vi stack allihop till poolen. sjukt mysigt. deras kompisar var där också och jag satt typ en stund i solstolen och bara förundrades över hur deras liv är. sjukt gött har dom det. alla mammor är typ som i desperate housewives och ungarna springer runt och leker överallt. de ända bekymmer de har om dagarna är typ. ohnej jag har en massa möten på jobbet idag. men vem har inte det typ. och en annan dag "ohnej.. okej jag kommer inte på något.. det jag alltid förundrats över med folk som har det gött ställtär typ vad fan de jobbar med.
när vi skulle hem från poolen idag skulle ena pappan köra hem i sin nya super balla (SUPPERDYRA) bil! en sportbil med 2 säten, daphne berättade att det endast finns 10 exemplar av bilen i hela världen och då sa jag att jag inte ens ville veta vad den kostade (det vill jag egentligen) men hon fattade inte varför han hade köpt den eftersom att ungarna inte får åka i den för de är för små och då blir de förbannade, och det är ju endast typ en hobbybil för honom, på vägen hem berättade hon at han är sjuuukt smart typ och hade ett eget företag där han gjorde mjukvaror till datorer.. något i den stilen. men nu har ett annat större företag köpt upp det för troligtvis en ganska sjuk summa pengar och därav skaffade han bilen. just nu håller han på med det sista på jobbet för att sen vara ledig i ett halvår och bara vara hemma med hela familjen, sen kommer han troligtvis göra ett nytt företag med en liknande ide typ.
och när man hör sånt här så tänker jag alltid att va fan kan inte jag vara smart för. vad kan jag som ingen annan kan typ? ingenting speciellt.. flippa burgare? därför kommer aldrig jag få de så gött ställt som andra har. (men man kan ju alltid drömma) i vilket fall som helst tycker jag om känslan av att få ta del av de som finns här. även om det egentligen bara är mitt jobb jag bor på så får de mig att känna mig som en i familjen typ och jag tänkte att man får la passa på att njuta medans man kan haha!

kvällen spenderades hemma hos carro med johanna, godis och mys framför tvn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar