fredag 21 juni 2013

Midsommar/ brölloppsdag

Som sagt, en månad har gått i USA och idag är första gången jag sminkar mig sen jag kom hit. också första gången jag dricker mer än en öl om dagen haha. vad mer? första gången jag använder mina favoritarmband och lockat håret och aa. typ det

Midsommar i sverige men här har vi firat 50-years anniversary bröllop. men har känts lite som midsommar firande ändå haha så jag är nöjd!

Mormor och morfarn till ungarna här har alltså varit gifta i 50 år idag och min värdmamma har fixat ett surprise party för dom. så 90 pers har lyckats ta sig hit över hela landet och firat med käk, tårta och mingel typ. sjukt trevligt. daphnes syrra och familj har kommit hit från kalifonien också och kommer stanna i 3 veckor så kommer nog träffa dom en hel del.

Innan allt ståhej så stack jag upp och hälsade på alla kusiner uppe vid poolen sen stack jag och johanna till stranden. sen hade vi i uppgift att hämta allt käk och tårta och blommor. haha hela bilen blev helt knökad typ. Men det var sjukt kul att se hur de firar sånt i detta land haha

Berlevy beach, inte lika fin som de andra men den ligger närmast haha. finns en hel drös olika stränder i närheten.




 
 lighthouse drinken. Rom och hemmagjort lemonade. Traditionen de har som dricka här. sen turas dom om att gå runt med den haha. helt okej god.

 Känner mig ball som fan med min alldeles egna röööda mugg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar