fredag 7 juni 2013

Städdag!

Jag vet inte om jag bara hört en massa lumpen historier om städning eller om det är från att jag faktiskt har fått hålla koll på all renlighet i en hel restaurang men en sak är säker iallafall.
jag tycker inte om att leva i någon annans smuts.
helt okej om det är mitt men någon annars då känner jag mig inte hemma. samma var det på donken. hade jag en station i köket så kunde en hel jobbdag pajja bara för att jag fick hoppa i i världens stress och jag inte hann städa undan deras skit. haha sån är jag iallafall

så nu har jag tänkt sen dag 1 när jag kom hit att jag ska städa mitt rum. sen fick jag höra att de har städare varje eller varannan vecka som kommer hit. soft tänkte jag. då slipper jag det. men jag vette fan va dom kom ifrån. dammsuga och moppa golv.. Det kunde dom. de var det dessutom jävligt bra på. men damma. de kan dom ju fan inte ha gjort sen dom byggde huset. iallafall inte i det här rummet. varenda list, dörrkarm, fönsterplats och lampor såg ut som fan.

jag har egentligen varit ledig hela dagen idag bortsett från att jag måste ut och gå med hunden, men jag har ägnat 6 timmat åt att städa ALLT i mitt rum. varenda list, låda hylla fan överallt. till och med lekt rörmokare fan. grym är jag! nu rinner vattnet ner lätt som en plätt i mitt handfat. kom på att jag kunde använda en tandborste i röret. funkade görbra. känns så jävla gött att sitta här inne nu haha. yeeeh!

och saker jag hittade under lådor och skit som inte synats. fan hitta en krabbklo haha?, lite handskrivna papper (spännande läsning, tror det är johanna som skrivit dom som dessutom kommer på måndag haha. ska spara dom till henne. hon bodde här för 2 årsedan), hitta lite smink, en jäävla massa påsar, kartor, väskor, spel, p-piller och en massa skit ;)

reids farmor är ju där också. hon visade mig damsugaren som hon tycker är kanonbra! hon skulle visa allt med den och hur man tömde den och berättade fan allt. kändes som att jag var försökskanin i någon TV shop reklam typ. hon var nöjd iallafall.

snygg dumbo haha! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar