söndag 2 juni 2013

Skola!

ÅÅååh om planerna går som planerat så ska jag ha möte med LCC i morgon. vi ska typ gå igenom lite skit som jag tror jag redan vet. däremot så ska vi också snacka om skolan. jag måste ta 6 credits under året. vilket motsvarar 2 vanliga kurser. och jag har iiiiiingen aning om vad jag vill plugga eller göra. vet inte ens vilken skola jag vill gå på haha.

Harvard university ligger ju i Boston och det hade ju varit sjuukt ball att gå runt och säga att man pluggat där sen haha. däremot är det sjukt dyrt. tror emelie sa att en kurs där kostar ca 1000 dollar. och vi får bara 550 dollar att studera för sen får vi betala resten själva. vilket då blir ganska mycket. men hade ändå vart sjukt ball att göra. i vilket fall som helst så måste jag åka dit någon gång bara för att se det.

och vad fan ska jag plugga? något inom graf? engelska? (tråkigt, och jag kommer ändå inte lära mig någon grammatik för jag är totalt ointresserad) emelie rekomenderade en kurs om bostons historia för man fick typ resa runt en del då men sånt intresserar mig inte heller, men någon typ av rese grej hade vart ball. åååååååh får se. hoppas min LCC är bra och kan guida mig smärtfritt haha. att hon har någon bok eller vad fan som helst typ :)


En LCC är som en mentor typ. hon kommer hjälpa mig genom året om jag har några problem och hon kommer hjälpa min familj om det skulle vara något problem. Hon hittar dessutom på roliga saker en gång i månaden för alla au pairer och anordnar möten på starbucks en gång i veckan :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar