söndag 15 december 2013

Amerikanare vs Pästtrafik

Jag har kommit fram till att Amerikanare fungerar ungefär precis likadant som tågen från Västtrafik!

Så fort snön kommer så slutar de gå.. Tågen slutar rulla och amerikanarna stänger av vägarna. Måste de köra så kör de i max 20 km/h.. Dvs typ lika mycket som tågen skulle rullat i om de fick lov att köra.

De båda vet att snön kommer komma men ingen varken förbereder sig eller rustar upp med bättre utrustning!

Ingen vet någonting.




I sverige slutar som sagt tågen gå  när snön kommer och alla måste ta bilen, här är det tvärt om, vägarna stängs av och alla måste ta tåget!
När daphne skulle köra mig hem så skulle hon bara köra mig och sen vända igen, men hon körde mig ända in i garaget för det är så ishalt ute! Väldigt snällt men palla att de ska överdriva haha!

"OMG you have noooo idea how slippery it is on the road right now" sa roman igår typ 1000 ggr på vägen hem. JOOOO jag kommer från sverige, det här är vardagsmat för mig ville jag få han att fatta men näääe... jag hade tydligen aldrig kört i snö innan. amerikanarna vet ju bäst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar