lördag 21 december 2013

Juletider

HEEEEEEEEEEEEEEEEY!!

Precis slagit in alla paket till julafton.

Stack och fixade mitt sista idag på leksaksaffären i Beverly innan jag började jobba. Jobbar kväll idag och ball som det är så tänkte jag att jag lika gärna kan ha en lugn liten julkväll med mig själv haha. Skulle dock slutat för en timma sen.. vart är dom?

Iallafall... Har sparat lite julmust från ikea och lite fina skumtomtar som Jennie var snäll och gav mig. och självklart är julmusiken på!! Carola och Absolute Christmas föfan!! När jag var klar med alla paketen visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på så det slutade med att jag låg kvar på golvet och glodde upp i taket i flera hundra år. Blev nästan gammal. Blev jag något visare under denna tid då? Jo ser du.. jag kom änna på att alla jävla jullåtar handlar om att "im coming home for christmas!" En himla massa ord med "hem" och "familj" och "vänner" och "inga paket, bara kärlek med nära och kära" "home" och mer "home"... mmmmmmh!! Jag fattar typ!!

Så sjukt typ att för ett år sedan så visste jag inte ens om att den här familjen existerade, jag hade ingen aning om att Hamilton fanns och allt vad det innebar. Och nu ska jag fira Jul här och med en helt annan familj än min egen i Sverige. Jag är ändå sjukt glad att jag hamnade i just denna familjen, tycker om dom som fan. Men jag ska typ gå till kyrkan på julafton den 24, sen firar amerikanarna deras julafton den 25!  Det är typ allt jag vet än så länge, och att deras släkt kommer hit och firar med dom. Tar det som det kommer.

Jag har försökt att inte tänka på det så mycket vilket har resulterat i att december månad har försvunnit helt haha. Och nu är fan snart dagen/dagarna här asså. Konstigt.

En annan sak med julen i usa.. Alla vet ju att folk här är galna med att dekorera husen vid  alla högtider. Sov kär svenne så är man ju vad vid att se en fin ljusstake i fönsterna, men här vet du, här har man ett ljus i varje fönster. Sjukt creepy!! Grannens hus ser vi på bild här. finfint

 gjorde en haj med ungarna idag..
 Slå in paket! Regen nr 1.. testa alltid alla grejer innan man ger bort det. Owens present med hans favvo färger.

 Har en i bilen och en i väskan också. Gillar min filesoferar utsikt iallafall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar