tisdag 24 december 2013

Julafton!

Har precis kollat på ensam hemma 2. Asså kan typ inte sluta garva haha. Älskar dom filmerna! Såg 1an i morse.

Såå.. Min morgon startade med att jag ställt klockan på kvart i 9 så att jag inte skulle sova bort kalle ankas jul på tv! Ringde mamma och släkten på skype, snackade lite med dom sen fick jag kolla på mormor och morfars tv hehe.
Min julklapp av min familj var en biljett till Bråvalla festivalen haha! Sjukt glad så nu är jag 99% säker på att jag kommer hem till sommaren och inte stannar kvar här i ett år till haha. Efter jag skupat stannade jag kvar i min säng och kollade på filmen. Gick ner och käkade frulle bestående av en bagel, ett ägg med kalles kaviar, lite vindruvor och jordgubbar. Juligt.

Vid halv 3 åkte jag med familjen till Kyrkan. "jätte trevligt". Efter kyrkan så skulle vi åka på ett christmas party. Det bästa med alla partys enligt Owen är att det har soda och godis. Det bästa om man frågar mig är allt sjukt folk man träffar på. Idag har jag bla träffat Rufus. Rufus jobbar för ambassaden i Danmark. Innan Jobbade han bland Obamas 19 närmsta män. Rufus Ser tydligen sverige från sitt sovrums fönster. Sjukt snygg var han. Men bög. Naturligtvis. ;) Rufur kan inte gå en meter i Danmark utan att ha livvakter med sig.

Sen träffade jag en annan snubbe som tydligen jobbar med skräckfilmer i Hollywood och han hade en himla massa roliga historier om kändisar och deras hus i LA. Det värsta med att träffa allt ball folk är när man får frågan "så vem är du?" EEehhhhmmmm... In The Faldis au pair... hehe. Sjukt nöjd att jag är från sverige ändå för även om jag känner mig som typ askungen som inte får gå på bal så har vi ändå mitt land och kultur att prata vidare om hehe.

Kom sen hem och käkade fondue med familjen och Bobby och Caggi. As gött kött om man doppade i kokande vatten tills det var "färgiga". Sjukt trevlig middag faktiskt.

Nu ligger jag här då och blickar tillbaka på min lite udda julafton. Känner mig ändå nöjd. Mer nöjd över att jag har en till dag att fira i morgon. Så egentligen kan man väl säga att jag har firat julafton 3 dagar i rad. hehe. Tänka sig. 







Sen har jag gått runt och haft sjukt ont i knäna men har inte riktigt orkat lägga energi på att kolla upp det. Förstod nästan att det var från när vi åkte pulka efter golfbilen men jag får ju aldrig blåmärken så jag tänkte att det kommer ju inte synas något även om det gör ont. Lite som när jag bröt mitt finger under en basketmatch och ändå fortsatte spela resten av matchen. Sen gick jag i 3 veckor med brutet finger innan skolsköterskan skällde ut mig och skickade mig till sjukhuset  hehe.
Så detta var min upptäckt när efter att jag duschat. Varför känns det mycket bättre om man har ont någonstans och det syns? Man kan ju inte klaga utan ett märke eller hur? haha 
Lätt värt det iallafall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar