söndag 22 december 2013

Fredags

Min helg. Jaharå vad har jag gjort?

I fredags åkte jag och ungarna och deras mormor och kusin ut till Plum island på fågelskådning. eftersom att vi var en för många i bilen fick vi ta upp ett extra säte i bakluckan. Fågelskådningen var faktiskt roligare än vad det låter haha. Skulle försöka hitta en snow owl vilket vi faktiskt lyckades med. Hela 2 st! Roligast var att se alla som gått in för den som faaan och stod där med feta jävla teleskop och kamouflage och grejer för att se dom bättre. Bäst under hela färden var är vi skulle parkera bilen och kolla på havet. Mormor låser bilen och vi går mot stranden. när vi kommit ca 200 m så går alarmet på bilen. Vi båda kollar på varandra och tänket va i helvete. Hur kunde det gå på? Mormor stänger av det med bilnyckeln och vi fortsätter gå tills kusin vänder sig om och frågar "Where is Charlie?". Då kollar jag och mormor på varandra och börjar asgarva!! Jag tar nyckeln och springer tillbaka till bilen för att släppa ut stackars Charlie. han var inte lika glad däremot haha. Stcakarn.

Kom hem och bakade pepparkakor som inte var pepparkakor. Christmas cookies, men gjordes på samma sätt. Annan deg bara. På kvällen stack jag till mallet och träffade Johanna och Julia. Jag köpte en tröja på Pink/Victoria secret som jag inte hade råd med. Skämde ut mig rätt hårt där också. När jag går mot kassan så kommer en tjej och hennes kille fram till mig och frågar om jag ska köpa tröjan jag håller i. Aafan det ska jag. "vill du ha mitt presentkort? Det är 25% på det" Jag spärrar upp mina ögon till max och lägger på det fetaste "OMG du räddade just min plånbok" leendet. Går till kassan och lämnar stolt fram mitt kort och tänker på alla snälla människor i världen. "Okay lets see.. the price was 29.25 from the beginning and now it is 29.25". Jannis medvetande landar tillbaka på jorden och insåg att det var inte 25% rabatt på kortet jag just fått. Det var 25 fucking cents. TACK!!
Efter mallet stack jag och johanna hem till hennes polare i Ipswish och glodde film. Har en stark känsla över att jag redan skrivit detta? Kanske jag har. Skitsamma....

Pallar inte lägga in filmerna från fågelskådningen men här är 2 iallafall från mobilen
Någon gillar strössel.. 
Degar i massage stolarna på mallet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar