tisdag 10 december 2013

FINALLY!!!

Ehm.. Vet inte vad jag har glömt att blogga om det senaste. Tror fan det är några viktiga saker!
Bla att jag köpt en chokladkalender.
Sen en annan sak som inte är sådär jättespeciell typ så va men ja... jo jaggg....
JAG ÄR KLAR MED SISTA LEKTIONEN PÅ HARVARD!!!!!!!!

Typ så. Sammanfattar väl fint och smidigt. Käns som att jag tagit studenten igen hehe. Fast jag är inte klar dock. Alla Lectures är klara men jag har fortfarande kvar min final exam som ska göras på Måndag. Panik typ. Och har fortfarande inte fått resultat på min förra Assignment. Fick dock 8/10 på mitt senaste prov hehe. Nöjd tjej!

Senaste lektionen var fan sjukt intressant också. Eller så tänkte jag att det är slutspurten nu så jag tog te med mer attention under hela lektionen hehe. Iallafall..
Pratade vidare om det där med att hjärnan inte är till för att lagra minnen.. Det är med andra ord ingen H-disk så att säga. Utan den är istället till för att kunna förutse framtiden. (Inte kanske se hejvilt ute som en spåtant) Men tex om du ska ha ett bröllop. Du planerar ju då i 1000 år innan. Allt ska vara perfekt och du ser verkligen framför dig hur allt kommer gå till. Detta kan du göra tack vare dina minnen. Du har kanske varit på ett bröllop tidigare och tar ideer därifrån och sen kanske du gick på stan en dag och såg ett par fina blommor. Ni fattar grejen va. Allt baseras på erfarenheter och minnen.
"It's a construction, not a memory card" som herr fröken sa.

Sen har vi snackat rätt mycket om minnessjukdomar. Typ Alzheimer's och Amnesia. Dom kan inte bilda nya minnen och frågar du någon person med någon av dom "syndromen" så har de heller inga planer om framtiden. Har du inga minnen så kan du inte lägga upp några framtidsplaner. Fin sammanfattning på en 2 timmars lång lektion hehe. Själv tycker jag det är rätt ball.






 Passande nog så sjöng de i tunnelbanan vid harvard square! Enbart för att vi var där för sista gången;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar