onsdag 18 december 2013

En gammal fröken

Asså jag måste bara ta och tillägna några rader om en lärare jag hade från 3an-5an.
Hon är helt klart utan tvekan en av de bästa lärare jag någonsin stött på och nu är hon mer eller mindre pensionerad. MEN, hon har mer eller mindre fortfarande kontakt med alla sina elever och framförallt folk ifrån min klass om jag får lov att säga så.

Och vad skrev hon nyss på min fb?



Och la dessutom upp en bild från 5an
(ja jag vet att jag är svincool i min blonda slinga, jag hade 2!)


Asså vilken lärare SPARAR alla bilder och går dessutom och letar upp dom i rätt tillfällen??
Dessutom har ju mor min skrytit lite om mig på FB. Vad gör min gamla lärare då? komernterar och det slutar med att de kommer in på alla goda tider och bla ett av mina kalas på skolans fotbollsplan, och vem dyker upp där? Fröken. Asså mer engagerad person får man leta efter.

Mamma och morfar. Inte ens jag har bilder från denna dagen. kommer ihåg att jag hade hundben i håret dock haha. Sjukt lyckat! ;D

Bara en liten detalj. Jag vet inte riktigt vad folk tror om att jag gått på Harvard. Jag har ju inte precis gått där i 5 år haha. Jag har läst en kurs på en termin. Svår som fan var den däremot men folk verkar ta det på större allvar än jag trott haha.

När jag gick i 5an fick jag också reda på att jag skulle få en lillebror. Vad gör fröken då? Hon ordnar te med en "byta blöja kurs". Så sen fick jag ett "byta blöja körkort" och var ready to go haha.

Ni vet alla lärare man har haft, många sämre än andra, några konstiga, några har man slickat röv för och andra har man stått och skrikit på. Men Rigmor var av den typen lärare som "såg något i en". Vilket gjorde att man kände sig så jävla bra! Jag är långt ifrån bäst i skolan och jag har alltid haft rätt svårt att koncentrera mig och med lässvårigheter. Både med tinnitus och med dyslexi. Men Rigmor gjorde det roligt i skolan. Vette fan hur hon lyckades. Och man kände sig alltid speciell typ. Nu vet jag ju iof inte om hon gjorde så för alla elever men var det bara jag och hon i klassrummet så kunde hon typ ge mig något extra suddgummi som ingen annan fick eller nåt haha. Så man kände sig speciell.. Inte varje dag man känner att någon tror på än. Svårt att förklara typ. Fin känsla iallafall. TACK RIGMOR!!!! Finns det någon som ska ha en eloge så är det hon iallafall!

1 kommentar: