söndag 15 december 2013

Lördag den 14!

Jag skulle nog inte ha nämnt något om att jag behöll min tur på fredag den 13. All otur kom nu i efterhand istället.

Igår käkade vi middag hos Carro med Classe och Johanna innan vi drog in till Boston för att gå på Jingle ball. Där bla Miley Cyrus, Paramore, fall out boy, flo rida, selena gomez, enrique inglesias, fifth harmony och någon mer skulle spela. Var as taggade för att se Miley och vi hade sjukt ball ända fram tills att de smäller raketer och någon i högtalarna säger snabbt att Miley är fast i snöstormen i New York!! Ville slå någon! Var ju enbart därför jag ville gå dit!

anyway, jag tog sen en taxi och mötte upp några andra som firade någon tjej på någon krog. Var där en stund innan vi gick vidare till ett annat ställe som var sjukt roligt iof. När vi skulle gå såg vi en annan bar på vägen som såg mysig ut så vi stack in där också. Vakten var fan den skönaste personen på jorden typ. Han måste fan vart hög haha. Stod typ och pratade med honom mestadels av tiden vi var där. Sjukt rolig! Sen skulle vi gå ut i snöstormen igen och försöka få tag på en taxi! Gick sådär, vet inte hur länge vi var ute och gick men tillsist fick jag nog, jag kände fan inte mina ben längre så jag gick ut på gatan och typ tvingade en taxi att stanna. Men vi fick ju iallafall en. Med tanke på att det var storm så var det kaos på vägarna. Tog oss ett jävla bra tag innan vi kom fram till Alewife stationen där vi hade bilen. Vad händer sen då? Roman var full som faaaan (inte jag denna gången) Paula var med också. Men det var romans bil och han vägrade låta någon annan än han köra bilen. Hade änna lite små panik där. Men som tur var är han som alla andra amerikanare och sjukt rädd för snö. Så det gick i 20 km/h på motorvägen även och jag fick rätta till ratten lite då och då, Så det gick fint fram tills att vi skulle upp för en backe. Hjulen rullar men vi kommer ingenstans. Försöker backa men händer ingenting där heller. Så där stod vi i typ en timma och försökte få loss bilen som satt fast i all snö. Så jääävla kallt och blött och äckligt!! Tillsist fick vi lämna bilen mitt på vägen och gå hem! Väl hemma kunde vi ringa bärgare. Ytterligare en timma efter det så kom de med bilen. Så samanlagt tod det oss 5h att komma hem och lägga oss haha! Sämst!

Idag när han ska köra oss till Alewife station igen så guppar bilen som fan så fick stanna bilen flera ggr för att kolla så att allt var okej. Äntligen när jag sitter på tåget hem så ska jag se så att min V-mamma kan hämta mig på stationen. (eftersom att jag inte fick ta bilen dit pga stormen så hade hon sagt att hon kan hämta mig) Men nähe nu passade det inte då. Så jag ringde runt till typ alla men ingen kunde och de som kunde fick inte lov att köra haha. Så precis när jag är framme på stationen och jag fått tag på johanna som kan komma och hämta mig så säger min v-mamma att hon redan är där. säg det då från början typ! Sjukt snällt att hon kom iallafall men kändes ju dumt som fan. Vad mer?  jaaa.. Mina planer för kvällen är att stanna kvar i sängen, kan ju inte hända så mycket mer olyckor då.. 

Sjukt mycket snö har vi nu iallafall... 

En bild från innan allt ståhej haha! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar